Söndag morgon

14 Jun

Idag är dagen jag fruktat i tre år. Dagen jag flyttar hem och lämnar Östersund.

Det känns fruktansvärt och overkligt. Jag hoppas verkligen att jag snabbt kan hitta jobb och lägenhet så att jag får flytta upp igen. Jag har inte sovit inatt utan har istället packat, städat lyssnar på musik och dansat. Eftersom det är nattåget som jag ska åka hem med så tänkte jag att om jag är uppe hela natten kommer jag förhoppningsvis bli trött när jag ska åka och somnar lättare.
Jag har gjort så förut och blivit ”övertrött” så att jag inte kunnat sova på hela resan istället, men nu ska jag ligga i en liggvagn så jag hoppas att det kommer gå bättre.

Jag har fortfarande inte packat klart, men det är för att det inte får plats mer i väskan, jag får ta och köpa en papperskasse imorgon så att jag får packa ner det sista som till stor del består utav skor.

Det är verkligen tomt i lägenheten nu, det är nästan så man vill gråta, för jag tror inte att jag riktigt har fattat att jag ska flytta än. Men när jag ser min tomma lägenhet så får man känslor av att man faktiskt ska flytta. Jag fattar inte hur tre år kan gå så fort, det känns som att det var förra veckan jag satte mig på tåget upp till Östersund för att flytta hit och börja gymnasiet.

Jag får be om ursäkt för headern, den ska bytas ut men den får duga så länge. Just nu har jag inte photoshop vilket förövrigt gör att jag känner mig lite halvt handikappad och kan därför inte fixa till en snyggare, men jag lovar att så fort jag har fått photoshop ska den bytas ut.

/Emelie


Lämna en kommentar