Hej Göteborg, hej sommar!

15 Jun

Nu är jag hemma i Skepplanda och bor inte längre i Östersund.

Just nu känns det faktiskt inte så hemsk, men jag antar att dom känslorna kommer när jag fattat att jag faktiskt har flyttat.

Igår så åkte jag, Petra, Oskar, Bill och Mys på max och köpte hamburgare på max-driven som vi tog med oss hem till min lägenhet där vi mumsade i oss dom. Jag måste faktiskt säga att jag tyckte att det var riktigt gott även om jag inte tycker om max hamburgare egentligen. Kanske är det så att jag börjar gilla dom mer och mer?

Senare mot kvällen så skjutsade Oskar och Petra mig till tågstationen där jag klev på med  gråten i halsen. När jag lyckats trycka in all min packning i nedre änden av sängen och jag lagt mig till rätta så kom tårarna.

Jag gick in på toa, torkade bort tårarna och gick sedan och la mig. Efter att konduktören kollat min biljett släckte jag lampan och somnade direkt. När vi var i Sundsvall vaknade jag igen eftersom det då kom en massa resenärer som skulle gå och lägga sig i sängarna ovanför mig. Efter det så kunde jag inte somna på ungefär två timmar.

När jag somnat igen så sov jag fram till herrljunga där några resenärer skulle av. När jag skulle kolla vad klockan var så upptäckte jag att min telefon dött. Jag var för pigg för att somna om så istället planerade jag lite halvt hur jag skulle göra för att få med mig all packning i en omgång när jag skulle ut eftersom mamma inte skulle kunna komma på tåget och hjälpa mig att bära då jag som sagt inte hade några batterier på telefonen och hon inte visste vilken vagn jag var i.

Otroligt nog lyckades jag få ut packningen och efter att ha väntat och samtidigt stekts av sommarsolen i ungefär 10 minuter på att mamma skulle hitta mig så tog hon och Hanna en del av min packning och vi begav oss till mammas gråa lilla bil. Där var vi tvungna att knö in all packning i baksätet bredvid Hanna eftersom vi inte fick upp bagageluckan.

När vi kom hem så packade jag upp alla mina saker och satte mig sedan framför TV:n och kollade på Disney Channel. Ett tag senare så kom mormor och hälsade på för att säga hej. När hon åkt hem så var jag ute och gottade mig i solen.

Hanna hade åkt in till stan och när hon kom hem igen bestämde jag mig för att vara lite extra snäll och laga något vegetariskt åt henne eftersom hon nästan aldrig gör mat själv. Men den var visste inte så uppskattad som jag trodde. Hon och mamma bråkade och det slutade med att hanna gick hemifrån utan att ens ha rört maten som jag så fint hade lagt upp på en tallrik till henne. Vilket var synd eftersom det smakade riktigt gott och jag faktiskt hade lyckats med en måltid för en gångs skull.

När jag ätit upp så åkte jag till Matilda, vi tog en promenad ner till älvängen och bara pratade, när vi kommit tillbaka till Matildas stora fina hus så satte vi oss utomhus och fortsatte att prata eftersom vi har så mycket att prata om nu när vi inte träffat varandra på flera veckor.

Senare mot kvällen så for jag hem och nu så sitter jag här och äter en prickigkorvmacka med ett glas oboy. Eftersom jag inte haft någon TV under tiden jag bodde i Östersund så är jag väldigt sugen på att kolla på film och det är precis  vad jag tänker göra nu.

Hoppas ni har det skitbra i det gråa tråkiga vädret i Östersund, jag och Matilda steker oss i solen här nere och skrattar åt er när vi tänker på vädret ni har.

/Emelie

Lämna en kommentar