Helg med Nina

22 Jun

Nu sitter jag här igen och ska berätta lite om vad jag har gjort i helgen, weeih.

Dagen efter midsommar så åkte jag in till stan där jag träffade Nina, Mattis och Mickis som kom med tåget från Lerum. Vi gick runt och letade efter ett ställe där man kunde äta, vilket var väldigt svårt måste jag säga, men till slut så hittade vi ett litet mysigt på kungsportsplatesen där jag och Nina beställde sushi! mums. På vägen till restaurangen så var jag tvungen att visa dom små turisterna en utav göteborgs stoltheter som självklart är flöjtkvinnan. När vi ätit klart så satte vi oss vid paddan och drack öl , det var mycket mysigt! Runt tio så mötte vi Matilda och Gabriella på drottningtorget där vi tog spårvagnen till The Queen.

Innan vi gick in så hade jag och Nina varsin öl kvar som vi drack upp vid lekplatsen bredvid Haga kyrkan. Inne på krogen så hände det inte så mycket, vi satt, hade det mysigt och lyssnade på en massa bra musik som spelades. På bussen hem så träffade jag Axel som jag pratade lite halvt med, kommer dock inte ihåg vad vi prata om. Bussen gick till älvängen där vi hoppade av och tänkte ta bussen till skepplanda, men eftersom det var en söndag så gick det inga bussar och vi tänkte gå hem. Men när vi va i Skönningared så orkade vi inte gå mer så jag ringde mamma som kom och hämtade oss. När vi kommit hem så åt vi och gick och la oss.

Dagen efter så vaknade vi runt elva och drog in till liseberg med halv ett bussen. Jag tror att jag nog aldrig mer ska gå bakis på liseberg, gud. hemskt. Men vi hade mycket trevligt i alla fall!

På liseberg så träffade vi Tander, en vän till Nina och hans flickvän Jennifer som var mycket trevliga. Bäst av allt var när vi gick i spegelhuset där vi nästan dog av skratt, det är ju tur att vi är lättroade, haha. När liseberg stängde tog vi spårvagnen till Ullevi där vi satte oss utanför för att lyssna på när AC/DC spelade. När vi suttit där i någon timme så tänkte vi kolla när spårvagnen till centralen gick för att Nina inte skulle missa bussen.

På vägen dit så springer fröken Emelie Carlsson på mig i full galopp, så vi slog följe med Emelie och hennes vän Anna. Eftersom spårvagnen var inställd så gick vi istället vilket inte gjorde något eftersom vi hade gott om tid på oss.

På stationen tog jag och Nina farväl och jag begav mig till bussen för att träffa Emelié som jag halvt tappade bort på vägen. Vi pratade en massa och lyssnade på musik på vägen hem, det var mysigt, lite som högstadietiden. Vi bestämde också för att gå ut nästa helg så det ska bli mysigt!

Imorgon så ska jag börja måla stugan så jag tjänar får lite pengar. Nu vet ni.

/Emelie

Lämna en kommentar