ROCKABILLY RÖÖÖÖJ!

15 Nov

Åhå va jag hade roligt igår :D Efter att vi hade vairt och kalasat hos Maria så for vi hem och började förfesta, vilket innebar att jag själv försökte få i mig så många öl som möjligt på en timma. Runt åtta så åkte vi till Hålanda byggdegård där Rockabilly röjet skulle äga rum. Självklart så hade det inte kommit någon mer än en bil som antagligen ägdes av personen som anordnat allt. Så jag och Therese parkerade utanför Hålanda kyrkogård där vi istället förfestade i mammas bil som idag luktar skit. Usch. En och en halv timma senare så bestämmer vi oss för att det är dags att gå ut i regnet till byggdegården som ligger några hundra meter bort. Så där går vi i våra klackar och fina klänningar i ösregnet vilket var sjukt onice. När vi kommit typ tio meter så stannar en bil fylld med en massa rockabillys som frågar om vi vill ha skjuts, vilket vi gladeligen tackar ja till. Dom hade tydligen vänt när dom såg oss gå på vägen för att ge oss skjuts så att vi slapp gå, mycket trevliga människor! :)

När vi kommit in går Therese och sätter sig på en stol inne i lokalen medans jag går på toa. När jag kommer tillbaka så har hon hittat en jätte trevlig tjej vid namn Sofia som vi bekantar oss med och sedan spenderar resten av kvällen med. Tio minuter efter att vi kommit blir jag uppbjuden på dans av en pojk. Efter en massa tjatande från pojken säger jag till slut ja och  visar mina skills på dansgolvet. Jag försökte tala om för honom att jag verkligen inte kan dansa innan vi gick upp men han verkade inte lyssna eftersom han hela tiden klagade på att jag inte kunde dansa. haha. Så nu har jag och Sofia bestämt oss för att ta danslektioner :)

Så mycket mer hände inte mer än att vi typ dansade till Taggy Tones och Skinny Jim & the Wildcats som var kvällens två band som spelade. Eller jo, vi såg en älg med! Mot slutet av kvällen bekantade vi oss med en pojk vid namn Philip som vi bestämde oss för att efterfesta med, vilket aldrig blev av. Istället fick han och hans vänner köra hem mig och Therese i deras niosätade bil. Hemma så åt jag banan med majsonäs på vilket jag tyckte var skitroligt. Bara för att det var banan med majonäs, fattar ni? haha. Jag är lättroad. Det är tur. Sen så somnade vi iaf.

Klockan nio imorse så vaknade  jag, åt lite frukost och kollade på barnkanalen där det var disneydags. *wey* Kollade på TV till runt elva då jag väckte Therese genom att dra på högsta volym och spela lady gagas nya låt bad romance. Vem vill inte vakna till hennes ”RAH RAH-AH-AH-AH RO MAH RO-MAH-MAH GAGA OO-LA-LA WANT YOUR BAD ROMANCE”. haha. :D Tanken var efter det att vi skulle åkt hem till Camilla på kalas i Stenungsund men eftersom Therese hade druckit dagen innan så kunde vi inte åka. Så istället satt vi framför TV:n tills jag ville ha pizza så vi åkte till Skepplanda, köpte pizza och åkte hem och åt den. Mums! Efter att vi ätit så åkte vi hem till pappa där det bjöds på smörgås tårta som vi egentligen skulle ätit på kalaset.  Så mycket mer efter det har inte hänt. Nu sitter jag hemma igen och har lyckats trycka i mig en massa polkagrisar och cola. typ.

2 svar to “ROCKABILLY RÖÖÖÖJ!”

  1. Cruxus november 15, 2009 den 22:37 #

    Fyfan vad vidrigt med banan och majonäs tillsammans? >.<

  2. Emelie Norin november 15, 2009 den 22:39 #

    haha, men visst var tanken kul! XD

Lämna en kommentar