Rockabillyfest i Uddevalla/kåken

6 Jan

Efter att jag och Therese vart istan och köpt pärlor igår, åkte jag hem och gjorde iordning mig för att 45minuter senare åka hem till Sofia i partille.

När Sofia gjort iordning sig satte vi oss i bilen för att åka på rockabillyfest i Uddevalla. Resan dit gick ganska fort. Men att när vi var i Uddevalla och skulle hitta stället som festen skulle vara på tog det skit lång tid. Eftersom vi inte hittade så gick vi in på statiol för att fråga vart det låg. Kassörskan visste inte, men som tur var befann sig en man som också skulle dit där. Så vi fick åka efter honom. Utan hans hjälp hade vi aldrig hittat, det låg typ gömt i ett industriområde.

Där inne var inte något drag alls. Det visade sig att de som arrangerat skiten hade glömt cdspelaren hemma vilket gjorde att det inte fanns någon musik förrän bandet började spela. Vi dansade tills benen värkte och man inte kunda andas, sjukt roligt!

Senare mot kvällen kom Philip och de gänget som vi bestämde oss att åka med till kåken efter att bandet slutat spela.

Bandet slutade spela runt ett så då drog vi till kåken och blev moonade på vägen dit. På kåken det inte alls var lika mycket människor, men det var roligt iaf. Vid tre tiden stängde det och mamma kom och hämtade mig i kungälv.

Kan ju berätta att jag aldrig mer tänker dricka alkohol. Inte för att bli full iaf, sjukt mycke roligare när man är nykter! :D

Lämna en kommentar