Röj i Spekeröd!

7 Feb

Förlåt mig, jag skrev aldrig efter att jag ätit som jag sa att jag skulle göra. Men jag har verkligen inte haft någon ork, så det är inte mitt fel. egentligen.

Jag tänkte i alla fall berätta om gårdagen.

mys på väg till älvängen

Runt halv sex tiden åkte jag med mamma till älvängen för att ta bussen därifrån till kungälv. När hon lämnat av mig ställer jag mig vid busshållplatsen där det står en kille och pratar i telefon. När han lägger på frågar han mig om jag ska med lilan och jag svarade ja. Då berättade han att den var försenad vilket var väldigt tur för mig att han gjorde eftersom jag var tvungen att byta buss i nödinge. Så jag ringde upp mamma som inte hunnit komma så långt och bad henne köra mig till nödinge istället vilket hon självklart gjorde.

När vi är en bit ifrån nödinge ser vi en massa blåa lampor som blinkar och vi inser att det har varit en olycka på vägen så vi blir tvungna att vända bilen och ta inlandsvägen istället.

När vi kommit fram till buss stationen ser vi att bussen precis åker och vi åker efter för att se om den stannar innan den åker ut på 45:an, vilket den självklart inte gör. Så Mamma får köra mig till bohus istället.

När vi kommer fram till bohus var det ungefär en halvtimma kvar tills bussen skulle gå och eftersom det inte finns någon väntsal där (tror jag i alla fall inte att det finns) så var mamma snäll att köra över mig till kungälv där jag ställde mig i väntsalen och väntade på att sofia skulle komma.

Ungefär 20 minuter senare kom sofia med bilen och vi åkte till ytterby på födelsedagskalasförfest. Hände inte så mycket där mer än att vi tjötade. Runt 10tiden bestämde vi oss för att åka till spekeröd där vi tänkte spendera mestadels av kvällen. Självklart ville ingen åka med mig och sofia utan istället åka van, vilket är ganska förstårligt. Hade vi fått plats hade vi självklart också åkt. Men vi hade en massa röj i våran bil i alla fall!

Födelsedagsbarnet

I stekeröd blev det en massa dansande till bandet som spelade och också en massa tjötande inne i vanen typ. Så mycket mer hände nog inte där, men det var jäkligt skoj!

När krogen i stekeröd stängde bar det av till kåken där det som vanligt blev en massa dansande och en massa tjöt. Halv fem kom mamma och hämtade mig i kungälv, sen blev det sängen.

Herregud, våra kvällar består bara av tjöt och dansande har jag kommit fram till. Men roligt är det i alla fall! Det är huvudsaken.

Nu tänker jag gå och lägga mig så att jag kommer upp imorgon, ska förmodligen klippa mig hos Hanna, men jag vet inte.

Lämna en kommentar