Sölar du i bilen slår jag in pannbenet på dig!

12 Apr

Usch vad jag är trött! Har bara sovit fyra timmar inatt, var nämligen ute och åkte raggarbil med Sofia, Raggarn, Mikael och Billy alldeles för länge.

Men det var skoj så det gör inget att jag är lite trött.

Igår hände det en massa. Det var sol sol sol! Så jag tog en cykeltur hem till pappa där jag hämtade upp Hanna och vi åkte därefter till mormor.

När vi varit där en stund hängde vi med Yvette till skepplanda för att hämta Nathalie och sötmoster bjöd på glass. När vi åkte hem sölade jag glass i bilen. ”Man får söla i min bil” sa moster men Hanna tyckte att hon sa ”Sölar du bilen  slår jag in pannbenet på dig”, hur hon fick det till de har jag ingen aning om. Så detta är antagligen ett uttryck som kommer att användas flitigt.

Sen åkte vi hem till mormor och spelade kort, det var mys! Satt ute på mormors inglasade altan och svettades.

Runt femtiden åkte jag in till stan och där jag i partille blev upphämtad av Sofia och hennes raggarbil. Vi åkte till en skitsöt glassbar och åt glass i solen!

Senare åkte vi hem till ytterby där vi hämta upp raggarn, mikael och billy för att sedan cruisa runt bort till torslanda där jag på ica maxi köpte Lilla sjöjungfrun. Eftersom Sofias högtalare inte funkar i bilen så sjungs det en massa med!

Halv ett var jag hemma igen, svin trött och kände verkligen inte för att gå upp och jobba, men dagen har gått riktigt bra faktiskt!

Idag så har jag som sagt jobbat och blivit hämtad i Göta för tredje gången eftersom inte buss saten kommer. Mamma ringde till västtrafik idag och dom sa att jag skulle fixa resegaranti,  så förhoppningsvis betalar det av en bit på mitt nästa månadskort så att jag tjänar en lite slant.

Lämna en kommentar