Ge mig ett liv, tack.

8 Jul

Igår så tog jag mig hem till Matilda där vi tjötade, spelade Pocahontas yatzy, såg på Simpson filmen och åt kakor, det var mysigt. När jag kom hem igen så lagade jag vegetarisk mat till mig och Hanna, det blev faktiskt svinigt gott. Måste göra det till Tessan någon gång. Slänger upp en bild på en nöjd Hanna som äter, så att ni förstår hur gott de va.

Resten av dagen städade jag upp vårt gamla kök som var obeskrivligt stökigt så att mamma som var iväg och jobbade slapp göra det. Hon blev mycket lycklig när hon kom hem, nu vet ni.

Idag så for jag och Hanna in till stan för jag behövde köpa mer pärlor eftersom de färger jag behöver va slut. Hade dock inte råd med att köpa mer än 5 paket så jag får se hur långt de räcker.

När jag kom hem och pärlat en stund insåg jag att jag nog behöver mer blå pärlor så Hanna får ta och köpa det till mig när hon åker in till stan imorgon. Just nu har jag inte kommit särskilt långt på tavlan. Har gjort 6 stycken plattor vilket betyder att jag har 43 stycken kvar att göra. Haha, eftersom jag är arbetslös och inte har så mycket till liv så är det nog bra att göra något på dagarna för att fördriva tiden. Det är mamma som stryker mina pärlplattor  eftersom jag är rädd att jag ska förstöra dom om jag gör det, och eftersom hon inte varit hemma idag har jag inga lediga pärlplattor och får därför vänta med att fortsätta med tavlan tills hon kommer hem och jag får lediga plattor. Här får ni ett litet sneak peak på tavlan, ni får själva lista ut va det är.

Nej nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på Bert tillsammans med Tilda och Nemo.

/Emelie

Lämna en kommentar